top of page
  • ערן אליאס

מודיעין תחרותי

עודכן: 19 ביולי 2021


אחד הדברים החשובים עבורנו על מנת להבין את מצבנו בשוק, לקבוע את המחיר הנכון , המיצוב השיווקי, כיוון התפתחות , הוא הכרת המתחרים. אני לפעמים נדהם מרמת הידע הדל של בעלי עסקים על המתחרים שלהם.


איש עסקים באיסוף מידע מודיעני תחרותי
איש עסקים באיסוף מידע מודיעני תחרותי

ישנם מספר שיטות להכיר את המתחרים, השיטה הקלה ביותר היא לקוח סמוי, פשוט תרימו טלפון, תבנו סיפור טוב ותתעניינו במוצר, במחיר, ובפיתוחים עתידיים.


אני בתור יועץ מבצע זאת עבור לקוחותיי, כבר אחרי הפגישה הראשונה על מנת להכיר את השוק.

אם זה מוצר שפונה לקהל נישה, למשל מפעלים מסוימים, תגידו שאתם יועץ של מפעל מסוים שכרגע מעדיף לא לחשוף את שמו, עדיין רק המתחרים יספקו לכם אינפורמציה נדיבה שתעזור לכם.


אם זה עסק שמוכר ללקוחות פרטיים, תקנו שם, תרכשו מנוי, כל דבר שיעזור לכם להביא את המוצר וחווית הרכישה אצל המתחרה.


בשנה האחרונה היה לי מקרה של לקוח שמאוד התעניין מה המתחרה מפתח ומה תכוניותיו לעתיד, התקשרתי אליו, אמרתי לו שאני יועץ לעסקים (מה שנכון) ויש חברה שמתעניינת בלקנות אותו. אמרתי כי בשלב זה הלקוח שלי לא מעוניין לחשוף את שמו, אבל אשמח לפגישת רקע כללית לראות אם הדבר מתאים. נפגשנו, וכמובן קיבלתי אינפורמציית יקרת ערך עבור הלקוח שלי.


אני תוהה לפעמים , האם עברתי את הגבולי המוסרי , מה דעתכם?

bottom of page