top of page
  • ערן אליאס

חיסכון בעלויות – חוזה דיגיטלי

עודכן: 19 ביולי 2021

אחד האתגרים בחברות הינה התייעלות הגורמת לחיסכון בעלויות. חיסכון בעליות יוצר עליה ברווחיות ביחס של 1:1 . חסכת מאה אלף ₪ , עלית בשורת הרווח במאה אלף ₪. האתגר הינו חיסכון בעלויות בלי לפגוע ברמת השירות. בחברה שעבדתי איתה לאחרונה , הצלחנו לחסוך עשרות אלפי שקלים בשנה ואף לשפר את השירות , הצלחנו זאת על ידי מעבר לחוזים דיגיטליים.


חתימה חוזה באייפד
חתימה חוזה באייפד

כשהגעתי לחברה תהליך גיוס הלקוחות התבצע באמצעות מוקד טלמרקטינג, לאחר שיחה ראשונית, הוזמנו עבורם כרטיסי תדלוק ואיש המכירות הביא את כרטיסי התדלוק, פיזית ללקוח והחתים אותם על הסכם התקשרות.


מכיוון שהלקוחות הינם בפריסה ארצית, כל איש מכירות ביצע 6-8 הסכמים ביום, עלות משרה של איש המכירות כולל רכב ודלק עמד על כ-15,000 ₪.


יזמתי רעיון להפוך את השירות, לשירות דיגיטלי, המשמעות היא שמחתימים את הלקוח על ההסכם באמצעות טופס דיגיטלי, השתמשנו במקרה זה בשירות המצוין של חברת ( iforms ), הכרטיסים עצמם נשלחים ללקוח באמצעות חברת שליחויות, החברה מגיעה מידי יום לאסוף את הכרטיסים ומפזרת אותם ללקוחות השונים בארץ.


עלות שכר של פקיד/ת השירות שמחתימים את הלקוחות על טפסים דיגיטליים, הינו חצי מעלות שכר של איש/אשת מכירות, וההספק בהחתמת חוזים הינו פי שלוש. זמן ההגעה של כרטיסים הינו בממוצע 36 שעות מרגע חתימה על ההסכם מה ששיפר משמעותית את השירות ללקוחות ואף הגדיל את ימי השימוש בכרטיסים, שינוי קונספט שחסך בעליות עשרות אלפי שקלים בשנה.

bottom of page